Kunena 1.5.6 Yayınlandı

3 Ekim 2009
Kunenadan fazla bahsetmeme gerek yok bilen biliyor. Joomla ve forum kelimesi yanyana geldiğinde ilk akla gelen Kunena oluyor. Kunena yeni bir hata düzeltme sürümü yayınladı. Bu sürümle beraber bende bir dil dosyası yayınlıyorum.
Aslında başkaları tarafından çevirilen dosyaları düzenlesem bile yayınlamıyordum. Kunenada bu bileşenlerden biriydi ancak uzun süredir dil dosyasını düzenleyen birisi yok. 1.0.9 sürümüne kadar olanlar joomlatr tarafından çevirilmiş (yada takip edilmiş) fakat daha sonra yeni alanları eklemediler. Üstelik Kunena forumlarında bu alanlar eksik eklermisiniz dediğimde sen ekle demişlerdi. Şimdi bakıyorum o konularıda ne hikmetse silmişler. Klasik bir joomlatr olayı yani, dil dosyasının geçmişide çok derin zaten fireboarda kadar dayanıyor, Fireboard için çeviriyi yapan arkadaşın ismide silinmiş üstelik. Paketleri içersine izin alınmadan değiştirilemez yazmışlar. Fakat izin almaya gerek duymadım. Soran olursa benim çevirdiğim dosyaları ismimi silerek forumlarında yayınlamalarının yerine sayıyormuş diyebilirsiniz :) . Ben joomlatr ismini saklı tutarak baştan bir çeviri yapmak yerine düzenleyerek kendi çevirimi yayınlıyorum. Çünkü dil dosyalarının devamlılığı olması gerektiğine inaniyorum.

Gelelim asıl konumuza Kunena bu sürümde iki adet basit güvenlik açığını kapatmış. Onun dışında kayda değer bir yenilik yok. Benim en çok sevindiğim ileti yazarken oturumun kapanmamasının sağlanması oldu. Zira uzun mesajlar yazıp gönder dediğimizde giriş yapın demesi çok can sıkıcı oluyordu. Umarım düzgün çalışıyordur.

Dil dosyasındada eklenmeyen alanları eklemenin yanında daha önce çevirilen 120 kadar tanımı tekrar düzenledim. En az bu kadar daha düzenleme yapmak gerekiyor, artık onuda önümüzdeki sürümde hallederim. Yada bir ara bir güncelleme yayınlarım.
Dil dosyasını gerekli dizine attığınızda çalışıyor fakat çok yaşanan bir soruna değinmek istiyorum.
Seviye yönetimini düzgün kullanabilmeniz için;
components/com_kunena/template/default_ex/images/
dizinindeki english klasörünün ismini turkish yapmanız gerekli. (yada turkish isminde yeni bir klasör oluşturup içine english klasöründekileri kopyalayabilirsiniz). Bu sorun için hala bir çözüm geliştiremediler. Sanırım bunun için üzerinde çalışılan Kunena 1.6 sürümünü beklemememiz gerekiyor.
Kunena için hazırladığım alternatif Türkçe simge setine buradan göz atabilirsiniz.
Not: Eski sürümü kaldırıp yenisini kurarak güncelleme yapabilirsiniz.

Kunena 1.5.6 Bileşen indir

Kunena 1.5.6 Türkçe dil dosyası indir

0 yorum:

Yorum Gönder