JForms - Joomla için Form Bileşeni

1 Ekim 2009
Bu aralar bir form oluşturmam gerekti. Bu işi en kolay şekilde jforms ile yapabileceğimi gördüm. Bu yüzden Jforms kullandım ve dil dosyasını da hazırladım.
Jforms bir google summer code projesi olarak başlamış ve bu günlere gelmiş.
Yönetim panelinden bir form için gerekli hemen hemen tüm öğeleri basitçe yöneterek ekleyebiliyorsunuz. Bu öğelerde metin kutusu, liste, tarih kutusu gibi basit form araçlarının yanında, dosya ekleme, e-posta, veritabanı listesi gibi gelişmiş araçlarda bulunuyor.
Bu elementler sayesinde çok fazla bir bilgiye sahip olmadan gelişmiş formlar oluşturabiliyorsunuz.
Oluşturulan bu formlar bir menü öğesi olarak yada eklenti içinde {jform=X} etiketyle yayınlanabiliyor.
Kullanıcılar formu doldurup gönderdikten sonra, form kayıtları ister sizin e-posta adresinize isterseniz veritabanına gönderiliyor dilerseniz ikisini birden seçebiliyorsunuz.
Jforms ile beraber iki adet tema geliyor bunların birisi açık renkli siteler için diğeri ise koyu. Form oluştururken başlığı kimin doldurabileceği nereye gönderileceğini seçerken forma özel temada seçebiliyorsunuz.
Joomla için diğer form bileşenlerinden ayrılan en önemli özelliği oldukca basit bir şekilde yönetilebilmesi yönetim paneline girdiğinizde sizde göreceksiniz.

Şu anda iki adet sürümü var ilki stabil olan 0.6 sürümü diğeri ise beta olan 0.7sürümü. Beta sürümünde ufak tefek hatalar olabilir ama ben onu kullanmayı tercih ettim. Dil dosyasınıda onun için hazırladım.

JForms 0.7 Beta2 Bileşen indir

JForms 0.7 Türkçe Dil dosyası indir

1 yorum:

  • Unknown

    Harika ellerine sağlık.

  • Yorum Gönder