jDownloads 1.5 Türkçe

26 Ekim 2009
Neredeyse iki aydır yavaş yavaş çevirdiğim jDownloads 1.5 sümünü için dil dosyasını sonunda tamamladım. Böylelikle Joomla için üç farklı dosya yöneticisininde dil dosyalarını tamamlamış oldum artık eşit şartlarda yarışıyorlar seçim yapmak size kalıyor.
Joomla için gelişmiş dosya yöneticileri olan remository, docman, jdownloads hepsinin birbirine tercih edilebilecek özellikleri var.
jDownload kullanalar zaten kulanmaya devam edeceklerdir. Yeni sürüme yönetim panelinden yedeklerini alıp veritaabanları silip yeni sürümü yükledikten sonra yedek dosyalarını çalıştırıp geçebilirler. İlk defa jDownloads kuracaklar. Dilerlerse biraz bekleyebilirler çünkü yıllardır çıkmayan ve bu yüzden çok kullanıcı kaybeden bir zamanların en popüler bileşenlerinden Docman joomla1.5 için olan sürümünü yakın zamanda yayınlayacağını açıkladı. Bir ihtimal önemli güncellemeler içerir.

Tekrar konumuz olan jdownloadsa gelirsek 1.5 sürümüyle beraber Joomla1.5 desteği eklenmiş. Bunun yanında mp3 dosyaları için dahili bir oynatıcıyla geliyor ve isterseniz mp3 uzantılı dosyaları indirmeden dinletme imkanı sunuyor.
jDownloads genel özelliklerinden bahsedersek diğerlerinden farklı olarak kendi yedekle sistemi ile birlikte geliyor. Kolaylıkla bir yedek dosyası oluşturup geri yükleyebiliyorsunuz.
Yine farklı olarak bir çok basit bileşende olan dizin tarama özelliği var. Yönetici panelinden denetlemeleri açarsanız. Dosya dizinini kontrol ederek ftp yoluyla oluşturduğunuz dizinleri kategori olarak dosyalarıda indirme olarak veritabanına ve bileşene ekliyor. Böylelikle yüzlerce dosyayı tek tek ekleme yerine ftp yolunu belirleyip atmanız yeterli oluyor.Ayrıca farklı sunuculardan dosya ekleme imkanı var hatta iki farklı adres belirterek yansı dosyalarada bağlantı verebiliyorsunuz.

jDownloads kendine ait butonlar kullanıyor. Kendim Türkçe dil dosyasının yanında yeni Türkçe butonlarda hazırladım böylelikle tam Türkçe kullanabilirsiniz. Üstelik hazırladığım butonlar orjinallerinden daha göz alıcı (ingilizce olduğuna bakmayın indirdikleriniz Türkçe) :



jDownloadsunda diğerlerinde olduğu gibi kendine göre eksiklikleri var. Ancak dosya bileşenleri arasında güçlü bir alternatif olarak denemekte fayda var.

Benim ilgimi çeken özelliklerden biriside dosyaların açıklama bölümünde joomla pluginlerinin çalışabilmesi oldu böylece indirme butonunun yanında yada dosya listesinin yanında joomla pluginleriyle bir çok özelliştime yapılabilir.

Docmande olduğu gibi jdownloadda dosya uzantılarını otomatik algılayarak ona göre bir simge gösterebiliyor başka bir simge göstermek isterseniz ellede seçebiliyorsunuz.

Daha fazla uzatmadan dosyalara geçiyorum. Bileşenin dil dosyasını ve Türkçe simge setini aşağıdan indirebilirsiniz.

jDownload Türkçe simge seti indir

jDownloads 1.5.0.1 Bileşen indir

jdownloads 1.5 Türkçe Dil dosyası indir

17 yorum:

  • Program mükemmel ama dil sorunu var panelden yapılan dosya yüklemelrinde herhangibir sıkıntı yok fakat toplu dosya yüklemelrinde tr karekterleri görmüyor ve sonsuz döngüye girip durmdan dosya yüklenmiş gib hata veriyor ben işin içinden çıkamadım..Ana sayfasına sonunu bug olarak attım bakalım düzelirse kullanacağım ...Çeviri ve emkleriniz için teşekkürler...

  • Tolga

    Bu sorun üzerinde çalışılıyor bildiğim kadarıyla haftaya yeni bir sürüm yayınlanacak ama sorun halledildi mi bilgim yok.
    Şimdilik kullanmak isterseniz dosyaları bir kere ekledikten sonra otomatik denetlemeyi kapatın böylece istediğiniz klasördeki dosyalar bir kere eklenir. Geriye bileşende hatalı karakterleri düzeltmek kalıyor.

  • Teşekkür ederim Tolga bey dediğinizi yapmaya çalışacağım ama bir sorunum var 2000 tane dosyam var o yüzden bitecek bir iş değil.Yeni sürümü sabırszlıkla dekliyorum.Şimdiden yeni süründe çeviri yaparsanız teşekkür ederim.

  • Tolga

    Bende bu bileşeni kullanmak için yeni sürümü bekliyorum. Umarım gecikme olmaz. 2000 dosya için tek tek zor olur ama en azından acil bir şeyler varsa bu şekilde kullanabilirsiniz. Aslında sunucudaki dosyaları düzeltseniz en temiz çözüm olurdu. Yeni sürüm yayınlandığında hatta yayınlanmadan önce çevirisi hazır olmuş olacak:)

  • Sorunun kaynağını buldum sanırım..Sorun jdownloads dan kaynaklanmıyor joomladan kaynaklanıyor.Joomla 1.5.15,1.5.8,1.5.9 hepsini denedim ama olmadı enson 1.0.15 ile denedim gayet güzel çalıştı..Sorunu joomlanın çözmesi lazım şimdilik bukadar...

  • Tolga

    Belki bu joomla1.5 utf -8 kullanımından dolayı olabilir. Sorununuzu yanlış anlamadım değilmi. Sizin sunucunuzda Türkçe karakterler içeren dosyalarınız var. bunlarda bileşen içinde doğru görüntülenmiyor.
    Eğer klasörlerde karakter sorunu yaşıyorsanız ruslar bunun için bir çözüm geliştirmişler. Aşağıdaki iletiye bir göz atabilirsiniz ben denemedim klasörlere takma isim alanı eklemişler bir deneme yapabilirsiniz.
    http://joomlaforum.ru/index.php/topic,79919.msg469407.html#msg469407

  • Merhabalar
    Bende de şu hata oluşuyor. Downöoad kategorisinden birini tıkladığımda alt alta dosyalar sıralanıyor. Bir kaç dosya seçip devam dediğimde seçtiğim dosyaların boyutunu gösteren bir download bölümü çıkıyor. Download dediğimde ise alakasız bir html sayfasını download ediyor. Tek dosya seçip indir dediğimde sıkıntı yok ama kategori kısmından bir kaç dosya seçtiğimde bu sorun ortaya çıkıyor. Toplu dosya seçme özelliğini kaldırabilirsekte benim için yeterli olur. Ne yapabiliriz acaba?

  • Altaki resimde gösterilen işaretleme kutucuklarını nasıl kaldırabilirim acaba?
    http://i50.tinypic.com/16h6zkh.jpg

  • Tolga

    Sorunun kaynağını bilmiyorum bende düzgün bir şekilde tüm dosyaları indiriyor.
    Kapatmak için yönetim panelinde Şablon Yönetimi menüsü >Dosyalar
    Standart şablonu yada Standard layout without Checkboxes 1.4 seçeneklerinden birini seçip etkinleştirin o kutucuklar gözükmeyecektir.

  • Teşekkürler hocam sorunu sayenizde çözdüm. Böyle daha kullanışlı oldu...

  • Hocam bir sorun var. Bir sayfadan diğer bir sayfaya geçmiyor. Alttaki resimde olduğu gibi 1 den 3 e kadar sayfa var işareti çıkıyor. Ancak sonraki sayfaya geç kısmını tıkladığımda aynı sayfa yenileniyor. Acaba sorun neden kaynaklanıyor olabilir. Birde eğer mümkünse bu kısmı yani sayfa numaraları kısmını 1 to 3 >>> şeklinde değilde 1 2 3 şeklinde yapamazmıyız. Yani sonraki sayfaya git yerine hangi sayfaya gitmek istiyorsak o sayfayı tıklayacak şekilde...
    http://i46.tinypic.com/2elqa89.jpeg
    (Not:ARTIO JoomSEF bileşeni kurulu hocam sistemde, bilmiyorum alakası olabilirmi...)

  • ARTIO JoomSef bileşeninden kaynaklanıyormuş. O bileşeni kaldırınca düzeldi. Başka bir seo bileşeni bulmak lazım...

  • Tolga

    çıkacak olan sürümde seo için kullanılan router.php dosyası güncelleniyor belki sorunda düzelmiş olur

  • Merhaba.
    Yeni konu eklediğimizde sayfanın altına ekleniyor. Dolayısıyla eğer 5-6 sayfalık bir konu eklediysek son eklediğimiz konu son sayfada gösteriliyor. Bunu nasıl düzeltebiliriz hocam? yani eklediğimiz konular son sayfaya değilde ilk sayfaya eklense. Bunu nasıl yapabiliriz acaba...

  • Tamam hocam sorun halloldu. Ayarlardan düzeltilebiliyormuş...

  • Tolga

    Bileşenin yeni sürümü çıktı onda bununla ilgili bi ayar daha var http://cumla.blogspot.com/2009/12/jdownloads-151-rc-yaynland.html

  • Artio Joomsef bileşeniyle uyum sorunu var sanırım hocam. 2.ve 3. sayfaya sarkan konular var. Bu seo bileşenini yükledikten sonra sayfa 2. ye git komutu çalışmıyor. Bunun için ne yapabiliriz acaba. Birde bu bileşen ile uyumlu olan bir seo bileşeni var mı bildiğiniz acaba?

  • Yorum Gönder