PUdba Veritabanı Yöneticisi

1 Temmuz 2008

Joomla sitelerimizde phpmyadmin'e girmeye gerek kalmadan işlem yapabilmemizi sağlayan bu bileşeni ilk defa Joomla 1.5 e geçme denemelerim sırasında keşfettim.

Joomla 1.0 sitelerinin içeriğini yeni Joomla 1.5 sistemimize taşımak için bileşenlerin veritabanlarınıda taşımamız gerekli. Bu işlem için migrator aracı geliştirilmiş ancak, migrator için eklentisi olmayan bileşenlerde kullanmak mümkün değil. Bu durumda veritabanını taşımak için Phpmyadmine girmemiz gerekli.
Phpmyadminden bu işlemi yapmaya kalktığımda Türkçe karakterlerde sorun yaşadım, bu durumu phpmyadminden düzeltmek mümkün olabilirdi ama, PUdba ile bu işi sorunsuz ve basit bir şekilde hallettim.
Joomla 1.0 sitemden PUdba ile aldığım veritabanı bilgilerini Joomla 1.5 siteme sadece eklemek kaldı.
Bu işlem içinde PUdba 1.1 sürümünü Joomla 1.5 sitesine kurup sql sorgularını tekrar Phpmyadmine girmeden PUdba üzerenden çalıştırabildim.

Böylece tüm taşıma işlemlerimi basitçe halledebildim.

Pu Database Admin ile veritabanı tablolarını kopyalamanın yanında tabloları görebilir, kaldırabilir, onarabilir yada uyarlayabilirsiniz. Tüm veritabanı işlemleriniz için PUdba'mini Joomla siteniz üzerinden kullanabilirsiniz.

Türkçe dosyası entegre edilmiş bileşene ve sadece Türkçe dil dosyasına aşağıdan ulaşabilirsiniz.

PUdba 1.1 Türkçe Bileşen -->


Pudba Türkçe Dil dosyası-->

0 yorum:

Yorum Gönder