Jcomments - Yorum Bileşeni

1 Ocak 2008

Bir zamanlar yorum bileşeni olarak tek alternatif Akocommentti ancak artık daha yenileri ve çeşitlileri mevcut.
Bunların en gelişmişi Jomcomment diyebiliriz. Ancak ücretli bir bileşen ve 25 dolardan fiyatı açıyor.
Bunun yanında ücretsiz alternatiflerde var:
Bunlar arasında ilk akla gelen daha yeni olmasına karşın Mxcomment bir çok popüler özelliği barındırıyor. Etiketler sosyal yerimleri, alıntı, benzer içerikler, rss.....

Ancak şimdi bahsetmek istediğim yeni ve farklı bir yorum bileşeni Jcomments!
Tamamen Rus üretimi ve daha uluslararası bir sitede rastlamadım.
Kısaca tanımlamak gerekirse diğerlerinden farklı, bedava ve ruslar bu sporu yapıyor :)

Jcomments tamamen Ajax destekli yani yorum eklerken yorumlara bakarken sayfa yenilenme olayı yok. Bildiğim kadarıyla bunu ücretsiz yapabilen ilk bileşen
Ayrıca tüm üye grupları için ayrı ayrı özellikleri belirleme imkanı var.
Rss beslemesi, kötü kelime filtresi, gülücükler, BB kod desteği sadece basit özelliklerinden bir kaçı. Bir yorum bileşeninden istenilenleri karşılıyor.
Ayrıca Gülücükleri kafanıza göre düzenleyebileceğiniz bir bölümde var.

Daha önemli özelliklerine gelirsek Tüm yorum içeren bileşenlerden aktarma yapıyor. Bunlar sadece yorum bileşenleri değil Datsogallery, LinkDirectory, Remository, musicbox ve aklınıza gelen tüm yorum içeren bileşenler.
Şimdi kafanıza takılabilir burdan yorumları aktarıpta ne yapıcaz
İşte işin ilginç yanıda burada başlıyor:
Neredeyse joomlada kullanılan ve yorum ekleme ihtiyacı olan tüm bileşenlerle uyumlu bir şekilde çalışıp onlarında yorumlarını kontrol etmenizi sağlıyor.
Örneğin Datsogallery deki yorumları aktarıp gerekli düzenlemeyi yapıyorsunuz ve bundan sonra resim yorumlarınıda Jcomments üstüne alıyor.
İşin dahada güzel tarafı Docman gibi yorum özelliği olmayan bileşenleride bu sisteme dahil ederek yorum özelliği kazandırabiliyorsunuz.

İşte bu özelliğiyle tüm diğer yorum bileşenlerinden ayrılıyor ve bir joomla sitesindeki tüm yorum işini kendi üstüne alıyor.
Ayrıca siteside tüm ayrıntılarıyla bileşeni tanıtmış ve her türlü desteği sağlıyor.
Yeni bir bileşen olması ve sadece ruslara tanıtım yapılmasına rağmen gayet stabil çalışıyor şimdilik eksik özellik olarak kullanıcı avatarı göstermemesi ve kullanıcı engelleme, ip engelleme gibi özelliklerinin olmaması sıralanabilir. Bu eksikleride kısa zamanda telafi edecektir.

Sonuç olarak Jcomments Ajax ve entegrasyon özellikleriyle diğer bileşenlerden aktarım imkanlarıyla kesinlikle denenmesi gereken bir bileşen
Ee böyle bir bileşen olurda Türkçe dil dosyasıda hazırlanmazmı, birde dil dosyasıda olduktan sonra kullanılmaz mı :)
Gelelim bilgilere ulaşabileceğiniz linklere:
İşte bahsettiğim diğer bileşenlerle entgrasyon olayı Şimdilik kullanacağınız bileşenler ve kullanma yolları (Bu özellik hakkında denedikce yeni birşeyler yazabilirim)
Jcomments Diğer bileşenlerle entegrasyon kullanımı -->

Sadece bileşen değil modülleride mevcut:
Son yorumları gösterebileceğiniz modül
Jcomments son yorumlar modülü-->

Com Builder profilinde kullanıcının yorumlarını gösteren eklenti
Jcomments CB tab -->

Düzenleme yeni sürüm+dil dosyası

İşte Jcomment yorum bileşeni 1.4.0.4
Bileşeni indir -->

Bileşen Türkçe Dil dosyası (Malum yeni %85 çevirildi)
Jcomments Türkçe Dil Dosyası -->


Bu haliyle Jomcomment ve mxcomment için sıkı bir alternatif, Jomcommentin ücretli olması Mxcommentin ajax desteği olmaması Bileşenimiz Jcommentin önünü açıyor.
Yenilikler için takipte kalın :;)

10 yorum:

  • bileşenle burda karşılaştım mx ve ako dan çok dha sade ve güzel bir görünüme sağlık çeviride çok güzel olmuş eline sağlık.
    yalnız bileşende jcomment yazısında joomlatune.com linki verilmiş bunu nerden değiştireceğim bir türlü bulamadım?
    iyi çalışmalar

  • saol ancak türkçe dosyası bi işe yaramıyor :(:( yine de {thanks...}

  • ya arkadaşalr ben bunu kurdum ama yine haberlerde yorum ekle diye bişey çıkmadı ne yapmam gerek acil yarıdm herşşey tamam gibi görünüyor ama anasayfada haberlere yorum yazılmıyor çünkü yorum yazılacak ne bir buton nede bölüm var :S

  • Acaba Mambotlarda bileşenin mambotunu aktifleştirdinizmi?

  • Ben bilgisayarıma indirdim.Ancak siteye kurulumunu yapamıyorum sürekli hata veriyor.Nasıl yüklemeliyim.Yardım eder misiniz?

  • normal bir bileşen olarak ykurulumu yapılıyor. özel bir durumu yok

  • ben de normal şekilde kurdum fakat çıkmasını istediğim hiçbir bölümde çıkmadı. avatar eklentisini kurdum o çıkıyor fakat herhangi bir yorum yazılacak yer açılmadı. Yardım lütfen

  • Tolga

    Yeni sürümü çıktı 2.0 sürümünü kullanmayı denediniz mi? yorumlar yöneticilerde çıkıyorsa Ayarlar kısmında izinler sekmesini düzenlemeniz gerekebilir.

  • ben 2.0 kullanıyorum..

    ayarlar bölümünden kategorileri seçip kaydet tıkladığımda beni admin ön paneline gönderiyor..

    bu sorunu nasıl halledebiliriz..

    http://zaferhoca.com
    kbra.oztrk@gmail.com

  • Tolga

    Ben joomla 1.5 ile sorunsuz kullanıyorum böyle bir sorunla karşılaşmadım tek tavsiyem 2.0.0.9 kullanmıyorsanız paketi tekrar indirip kurun

  • Yorum Gönder